Seminar 8. juni 2022 i Kristiansand!

Er mer desentralisert utdanning rett svar på dagens regionale utfordringer? Dette spørsmålet står sentralt når Universitetet i Agder inviterer til et heldags seminar 8. juni.

Program og påmelding finner du på seminarets hjemmeside.

I invitasjonen står det bl.a.: «De siste par årene har diskusjonen om utviklingen innenfor universitets- og høgskolesektoren tatt en ny vending. Mens vi tidligere fikk et entydig budskap om konsentrasjon og større enheter, tas det nå i flere sammenhenger til orde for at geografisk spredning kan være løsningen på morgendagens utfordringer. Vi gir i dette seminaret smakebiter fra debatten slik den forløper i Norge og i Danmark».

På gjestelisten finner vi navn som: Rune Dahl Fitjar (professor og viserektor for formidling og samfunn, UiS), Bent Sofus Tranøy (professor, HiNN), Egon Noe (professor, Syddansk Universitet, og senterleder for Center for Landdistriktsforkning) og Ina Drejer (professor, Aalborg Universitets Business School). I tillegg inviteres politikere og andre aktører fra landsdelen i Agder for å delta i en paneldiskusjon.